I made this widget at MyFlashFetish.com.

tinggalkan jejak uolls k...

sila klik

22 November 2010

hari raya aidiladha.....

tgk tajuk mmg best sbb nama pon raya kan... tapi ada kisah duka yang berlaku kat aku....
semoga korg semua akan amik iktibar la dari cerita aku ni.....
aku pergi umah 'si dia' 11 november 2010.....
rindu sangat dengan 'si dia' ......
walaupun hari2 bercalling dan berchatting d facebook.... masih xcukup mengubat kerinduaan....
di kesempatan yang ada walaupun masih dalam minggu exam....
langkah jugak kaki ke rumah keluarga 'si dia' ...
rindu tak dapat di ungkapkan dengan kata2.....
harapan menggunung tinggi nak sgt tgk muka 'si dia'....
perjalanan yang mengambil masa hampir 6 jam tu terasa lama sgt.... sbb dalam hati sgt xsabar nak jumpa 'si dia'.....
masa dlm perjalanan xhenti2 bermsg dgn 'si dia' menggambarkan betapa kami saling merindui...
samapi d terminal 'si dia' sedia menanti.....
sangat terkejut tgk 'si dia'....
sakit ke? kurang mkn ke? xkan rindu kat aku jadi kurus mcm ni?....
emmm..... rupanya tak cukup tido sbb main game poker kat facebook....
samapai kat umah 'si dia' mcm biasa la... d sambut dgn gembira oleh family 'si dia'....
emmm.... 'si dia' pulak terus ddk depan computer main game....
aagak sedih jgk sbb mcm kedatangan diri ini mcm xdihargai... tapi xpe.... sabar je la...
hari2 berikutnya tetap sama .... dia bgn awal pagi pergi keje... balik keje dok depan komputer main game.....
aku??? mcm xwujud.....sedih mmg sedih... tapi sabar.... semua ni dugaan...
klu kacau 'si dia' comfirm kna marah lagi....
sabar...... sbb sabar tu separuh daripada iman.....
nak hilangkan rasa sedih.... main dgn adik2 dia... study.....
nasib baik ramai adik2 dia.....
pastu pergi hari anugerah cemerlang adik dia( siti aminah)....
pergi sorg2... sbb kak long su xdapat nak temankan... dia keje...
xpe... nak buat mcm mana kan......sabar je la....
ptg tu ckp dgn 'si dia'... next week kita pergi hari anugerah cemerlang farzan ek...
kita pergi sama2 sbb 'si dia' dah cuti...
'si dia' cakap ok......
dalam hati ni dah berbunga2 riang.....
tetiba sehari isnin tu dia kata dia ada keje nak buat... dah janji dgn abg atan....
huhuhu... sedeynya.....
akhirnya kata putus dar k.long su... kita p sama2 skali dgn abg atan....
pagi tu bangunkan dia nak pergi... dia kata dah lambat... xpyh la pergi....
alamak... kesian la kat farzan... mesti dia ternanti-nanti kami kat sana....
oh tidak... kena pergi jgk.....akhirnya kami ber-4 pergi jgk....
pas balik tu 'si dia ' pergi umah abg atan....
sehari suntuk.... ptg baru balik....
aku plak sibuk tlg mak dia... buat tumbuk(mknn org bugis tyme raya)
pastu ayah 'si dia' suruh p jemput nenek 'si dia' dari brunei....
sekejap nak pergi... sekejap tak nak.... stress aku d buatnya....
aku bercakap mcm ckp dgn pintu... sedey sgt.... tapi xpe sabar.....
mlm tu p pasar beli barang.... 'si dia' marah2... xtau la apa yang xkna lagi....
tapi xpe... sabar je... nak mengubat luka d hati.... tlg mak dia buat persiapan utk raya....
mlm raya aku xtau la pkol berapa 'si dia' tido....
yang pastinya pagi tu 'si dia ' xpergi sembahyang raya....
pagi tu kejutkan dia bgn.... kna marah lagi... xpe sabar....
pas org baca doa.... ajak dia mkn.... dia buat xendah je....
biarla.....pas mkn dia kat depan komputer lagi.....
baru nak bergurau senda dgn dia.... dah kna marah... sedey sgt....
apa salah aku???
hati dah betul2 terluka... xtahan lagi dah..... air mata gugur lagi.....
knapa air mata ni gugur???
aku nak jadi wanita yang tabah....
tapi aku dah xkuat.....
aku amik keputusan nak balik ke kampus.... aku kemas semua barang... siap2 nak balik....
tyme salam dgn mak dia ... mak dia tnya kenapa.... sedey d hati xdapat nak d bendung lagi... aku menangis lagi....
mak dia marah 'si dia'... aku takut....
bkn niat d hati nak mengadu... bkn niat d hati nak mencari simpati.... tapi luka d hati...xsiapa yang tahu....
'si dia ' kata aku ni terlalu manja...btol ke?
bagi aku selama ni selagi aku blh lakukan sendiri... aku buat... tapi sesekali cuma nak rasa kehadiran diri ini dhargai..
salah ke?
tetiba kemarahan menguasai diri ini bila 'si dia' kata aku ni nak jadi mcm _ _ _ _ _ ( aku xnak nyatakan di sini siapa gerangan tu).... sbb aku sama skali xingin jadi mcm org "tu".... aku ada maruah diri... aku ada harga diri....
kalau diri ini dah xdiperlukan lagi..... lepaskan aku....
'si dia ' akata mak dia sll bela aku... mak dia kata bkn nak bela sesiapa... tapi hakikatnya dia yg salah... mak dia sendiri perhatikan apa yang dia dah lakukan....
nenek dia kata bagus lagi dia pukul aku dari siksa aku mcm tu.... klu pukul sakit waktu tu je... tp bila siksa hati dan perasaan... sakitnya lama... lukanya dalam.....
mmg la kata nenek dia tu.... mmg luka ni dah terlalu lama.... dah parah pon....
ptg tu dia cuba memujuk hati yang luka ni... tapi terasa beku... terasa seolah-olah mcm dia cuma berpura2....entah la...
tapi sampai bila aku nak terus simpan rasa sakit tu???
biarlah.... aku rawat sendiri... aku lupakan luka tu....
aku layan dia sehabis baik... supaya suatu hari nanti... seandainya 'si dia' buang aku dari hidupnya.... masih ada kenangan yang terindah pernah aku lukiskan dlm hatinya....
kisah suka duka aku dan ' si dia'.. terlalu banyak.... mungkin org lain xpernah lalui apa yang pernah aku lalui....
seandainya ada wanita lain yang ingin merampasnya dari aku... nasihat aku seandainya tiada kesabaran dan kekuatan dalam hati.... xperlu utk mendekati dirinya...
aku terima 'si dia' seadanya.... walaupun hakikatnya sll mak dia kata... tiada apa2 pada 'si dia'...
tapi cinta itu buta......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Senarai Blog Saya

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sign by Danasoft - For Backgrounds and Layouts